пʼятницю, 30 квітня 2010 р.

Польська військова прокуратура назвала 4 можливі причини катастрофи президентського літака

ВАРШАВА, 29 квітня. (Юрій Банахевич - УКРІНФОРМ). Польська військова прокуратура назвала сьогодні попередні чотири версії катастрофи президентського літака під Смоленськом. Серед них є технічні проблеми повітряного судна, людський фактор, погана наземна організація та обслуговування перельоту Ту-154М, а також cвідомі дії сторонніх осіб, повідомляє власний кореспондент УКРІНФОРМу.
За інформацією прокуратури, технічні проблеми в літаку могли бути викликані проблемами в конструкції Ту-154М, пошкодженнями бортової апаратури через невідповідне поводження з нею персоналу з наземного обслуговування літака, а також технічними проблемами, що могли виникнути безпосередньо в польоті. За інформацією окружної військової прокуратури у Варшаві, наявна інформація свідчить про те, що в момент старту літак він був у справному стані, а екіпаж не сигналізував про будь-які проблеми. Літак 6 і 7 квітня пройшов пробні польоти, що підтвердило його технічну справність. Крім того, в грудні 2009 року Ту-154М пройшов генеральний ремонт на авіазаводі у Самарі. Однак, у документі прокуратури наголошується, що підтвердити чи спростувати цю версію катастрофи можна буде лише після проведення спеціалізованих експертиз.
Другою версією трагедії могли стати дії екіпажу літака: помилка техніки пілотування, порушення екіпажем визначених інструкцією правил польоту, слабкий вишкіл пілотів. За інформацією прокуратури, екіпаж повітряного судна мав відповідну підготовку, знав російську мову і мав усі необхідні дозволи на здійснення польоту 10 квітня 2010 року. Польська військова прокуратура наголошує, що цю версію також передчасно підтверджувати чи відкидати.
Під поганим забезпеченням польоту, як третьої ймовірної причини катастрофи, військова прокуратура Польщі розглядає потенційні неправильні дії польського чи російського наземного персоналу. В цьому контексті зазначається, що прокуратура перевіряє можливість неправильних дій наземного обслуговування повітряного судна в Польщі. Водночас польська сторона надіслала три запити в Росію з проханням надати матеріали щодо дій російського наземного персоналу. У цьому контексті важливим буде аналіз юридичних документів й інструкцій персоналу з обслуговування аеродрому та керування польотами, йдеться у документі польської військової прокуратури.
Четверта версія катастрофи літака не виключає причетність до неї сторонніх осіб, зокрема, терористичну атаку чи свідомо неправильні рекомендації і очікування відповідних дій від екіпажу літака. Прокуратура наголошує, що на сьогодні російська сторона провела дві експертизи - щодо наявності вибухових пристроїв на борту літака й обстрілу повітряного судна із землі, які виявилися негативними. Однак, як наголошують в прокуратурі, відкидання на цьому етапі розслідування цієї версії також є передчасним.
Напередодні голова Ради Міністрів Польщі Дональд Туск, інформуючи про перебіг розслідування трагедії, зазначив, що причину авіакатастрофи президентського літака назвуть не скоро, оскільки детальне розслідування та перевірка усіх факторів, що могли вплинути на цю подію, потребуватиме тривалого часу.
Як повідомляв раніше УКРІНФОРМ, 10 квітня 2010 року поблизу аеродрому "Смоленськ-північний" розбився літак президента Польщі з 96 особами на борту. Вони прямували на вшанування 70-ї річниці Катинської трагедії. Усі учасники трагічного авіарейсу, зокрема й Л.Качинський та його дружина Марія, загинули.