пʼятницю, 23 квітня 2010 р.

Після проблем з вулканом Єврокомісія посилено працює над проектом "Єдине небо"

БРЮССЕЛЬ, 23 квітня. /Дмитро Шкурко - УКРІНФОРМ/. Європейські авіакомпанії відновили нормальний режим роботи, порушений після виверження вулкану в Ісландії та забруднення повітря вулканічним попелом. Нині європейський авіаційний простір знову майже повністю відкрито, і вже другий день поспіль з європейських аеропортів здійснюється близько 28 тис. авіарейсів. Про це сьогодні у Брюсселі під час прес-конференції повідомив віце-президент Єврокомісії з питань транспорту Сіім Каллас, передає власний кореспондент УКРІНФОРМу.
Він висловив намір у наступний вівторок проінформувати членів Єврокомісії про наслідки кризи авіаційного сполучення, викликаної виверженням вулкану, а також про пропозиції з більш скоординованого реагування на подібні надзвичайні ситуації. Ця доповідь включатиме пропозиції щодо короткотермінових, середньострокових та перспективних заходів, яких Євросоюз має вжити для забезпечення стабільності авіасполучення і підвищення надійності та безпеки авіаперевезень.
Пропозиції стосуватимуться вдосконалення європейського регуляторного простору, забезпечення прав пасажирів, економічних наслідків подібних криз та спільних відповідей, оцінки та врахування особливостей вулканічної загрози, а також скоординованих антикризових заходів Європейського Співтовариства.
Сіім Каллас зауважив, що події минулого тижня продемонстрували фрагментацію європейського повітряного простору. Тому нагальною є необхідність прискорення опрацювання Єврокомісією так званого пакета "Єдиного неба", що передбачає запровадження загальноєвропейського регуляторного органу повітряного сполучення.
"За умов відсутності єдиного європейського регулятора щодо контролю за повітряним рухом реагувати на цю кризу було дуже важко. Ми потребували швидкої та скоординованої загальноєвропейської відповіді на кризу. Натомість, ми мали справу з фрагментованим полем із 27 національних повітряних просторів. Без центрального регулятора Європа вимушена була діяти зі зв'язаними руками. Нам необхідно більше Європи у цій сфері. Нам потрібен єдиний європейський регулятор для єдиного європейського неба", - зауважив Сіім Каллас.
Він сказав також, що граничний термін, до якого новий законодавчий пакет щодо "Єдиного неба" мав набути чинності, був призначений на січень 2012 року. На переконання віце-президента Єврокомісії, Європа не може чекати так довго. Саме тому він висловив намір у тісній взаємодії з національними транспортними відомствами країн ЄС завершити основну роботу над оновленим законодавством вже протягом цього року.
Сіім Каллас повідомив, що має намір разом з Іспанським головуванням ЄС скликати у травні надзвичайну зустріч міністрів транспорту, за результатами якої прийняти резолюцію Ради міністрів ЄС з пришвидшення підготовки регуляторного пакету "Єдиного неба".