пʼятницю, 27 листопада 2009 р.

Китайці готові побудувати залізничну лінію від Києва до аеропорту "Бориспіль"

ПЕКІН, 27 листопада. (Ольга Танасійчук - УКРІНФОРМ). Рамкову угоду про організацію залізничного пасажирського сполучення між містом Київ і аеропортом "Бориспіль" підписали на цьому тижні у Пекіні керівники Китайської національної корпорації машинобудівної індустрії і корпоративних підрядів і держпідприємства "Міжнародний аеропорт "Бориспіль". Сума інвестиції - $1 млрд., які надасть Китайський банк розвитку, повідомляє пекінський кореспондент УКРІНФОРМу.
У разі реалізації проекту це стане найбільшим вкладенням в економіку України китайською стороною.
Генеральний директор Китайської національної корпорації машинобудівної індустрії корпоративних підрядів Сунь Бай висловив надію на те, що цей проект надасть позитивний вплив не тільки на роботу міжнародного аеропорту "Бориспіль", а й на розвиток економіки України загалом. Основи для оптимізму дає, за словами Сунь Бая, те, що це співробітництво знаходить підтримку як на рівні українського уряду, так і парламенту.
Генеральний директор ДП "Міжнародний аеропорт "Бориспіль" Борис Шахсуваров вважає пропозицію китайської сторони дуже цікавою. "Сума запропонованого кредиту - $1 млрд. - досить велика, і потрібні вагомі обгрунтування для її отримання", - сказав він у бесіді з кореспондентом УКРІНФОРМу. Залучення грошей на спорудження такого важливого інфраструктурного проекту допоможе вивести головний аеропорт країни на європейський рівень, відзначив Борис Шахсуваров. За його словами, торік "Бориспіль" пропустив 6,7 млн. пасажирів, у цьому році на фоні кризи відзначається деяке зниження показника, однак найближчим часом ситуація, згідно з прогнозами, зміниться.
У цей час між головними повітряними воротами країни і столицею існує лише автомобільне сполучення, що не відповідає європейським стандартам. До того ж здача в експлуатацію нового терміналу D дозволить збільшити пропускну спроможність аеропорту до 15 млн. пасажирів на рік, що зажадає розширення можливостей доставки пасажирів до аеропорту і назад у місто. Спорудження залізничної лінії між столичним аеропортом і містом якраз і стане виходом з ситуації.
Генеральний директор української Державної інноваційної фінансово-кредитної установи (ДІФКУ) Ярослав Ісаков відзначив, що з настанням кризи доступ України до кредитних ресурсів і послуг з точки зору умов і термінів сильно ускладнився. Китайська пропозиція дуже приваблива і повністю відповідає політиці уряду з фінансування будівництва інфраструктурних об'єктів, у тому числі і в аспекті підготовки до Євро-2012. Крім того, воно вигідно відрізняється від пропозицій ряду інших країн. У бюджеті 2009 року сума, передбачена на державні гарантії, визначена в розмірі 32 млрд. грн., нагадав він кореспондентові агентства. Гендиректор ДІФКУ наголосив, що китайська сторона готова фінансувати проекти на території України тільки під державні гарантії. Водночас, за півроку, поки тривали переговори з потенційним інвестром, Києву вдалося добитися безпрецедентних поступок, зокрема, переконати китайську сторону відмовитися від передоплати, що становить 15% від вартості контракту.
Україна зацікавлена у залученні китайських фінансових коштів, відзначив у бесіді з китайськими партнерами Надзвичайний і Повноважний Посол України в КНР Юрій Костенко. Він наголосив, що документ підписаний в розвиток домовленостей, досягнутих в ході жовтневого візиту до України делегації на чолі з віце-прем'єром Держради КНР Чжан Децзяном. Саме тоді була укладена міжурядова угода про розвиток співробітництва у сфері будівельної інфраструктури.
Всі необхідні документи на будівництво будуть узгоджені вже до кінця нинішнього року, а безпосередньо будівництво почнеться до середини наступного. Українська сторона зацікавлена в довгостроковому співробітництві з китайськими партнерами, а цей проект розрахований на кілька років.