середа, 23 грудня 2009 р.

2010-го електричні авто підуть у серійне виробництво

КИЇВ, 23 грудня. / УКРІНФОРМ /. Наступного року автомобілі на електричному струмі вийдуть на масовий ринок, повідомляє УКРІНФОРМ з посиланням на Deutsche Welle.
Шеф автомобілебудівного альянсу Renault-Nissan Карлос Гон вже приблизно уявляє собі, хто першим купуватиме його машини з електричним приводом та без шкідливих вихлопів. "Нас дуже підтримують уряди Сполучених Штатів та Японії, тому Leaf стартує в США і Японії",- каже керівник Renaul-Nissan.
Лише потім екологічний електромобіль прийде до Європи. Отже, як зауважує журнал Wirtschaftswoche, "там, де заохочують державною підтримкою, масове виробництво починається раніше".
Близько 50 тисяч компактних Leaf хоче зібрати наступного року Nissan. Це значно більше за конкурента - Mitsubishi, котрий випустив лише 2 тисячі електромобілів i-Miev. Таким чином, Leaf - перше електричне авто для масового споживача.
З дальністю проїзду до 160 км на одній зарядці та максимальною швидкістю 140 км на годину цей п'ятидверний "хечбек" - хороша альтернатива малолітражці на бензині.
Чи настав час пересідати на екологічний транспортний засіб, чи ліпше дочекатися, доки з'являться кращі батареї? - розмірковує німецький економічний тижневик. Адже літієво-іонний акумулятор, що його виробляє для "Рено-Ніссан" японський партнер NEC, коштує близько 15 тисяч євро - як ціла малолітражка. Ось чому Nissan робить ставку на лізинг. Продаватиметься лише автомобіль. Акумулятор - надаватиметься у користування. Якщо, наприклад, за два роки прийде нове покоління батарей, клієнти без проблем зможуть замінити рушійну деталь, пояснює Wirtschaftswoche.
Утім, експерти передбачають, що ціни на акумулятори опускатимуться, а кількість електромобілів на ринку в найближчі роки відчутно зросте. Зокрема, у жовтні французький виробник Peugeot планує представити перші екземпляри моделі Ion, спорідненої з i-Miev Mitsubishi. У Японії i-Miev в перерахунку ще коштує 37 тисяч євро, але за рахунок масового виробництва ціну сподіваються суттєво знизити.
"Дженерал Моторс" також намагатиметься до кінця 2010 року представити уособлення своїх надій - Volt. Цей легковий автомобіль за тою ж ціною 37 тисяч євро має додатковий маленький бензиновий двигун, який починає заряджати акумулятор, коли той через 60 кілометрів "видихається". Німецька дочка американського концерну Opel планує розпочати з 2011-го будівництво спорідненої моделі Ampera.
"Мерседес" так само прагне випускати електромобілі. З початку року з'являться, поки що в невеликій кількості, моделі A-класу та Smart з літієво-іонною батареєю, яка дозволить пересуватися до 200 кілометрів на одній зарядці. Двомстам першим клієнтам обіцяють подарувати "мерседеси" F-Cell на водні, щоб було як порівняти різні види пального.