середу, 23 вересня 2009 р.

В Україні за 10 років споживання пива збільшилося у 10 разів

КИЇВ, 23 вересня. (Валерій Барський - УКРІНФОРМ). В Україні за десять років споживання пива виросло у 10 разів, торік на долю кожного українця припало майже 60 літрів пива. Про це повідомив сьогодні у ході "круглого столу" в УКРІНФОРМі на тему "Обережно - пиво! - тверезий погляд" голова Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі (НЕК) Василь Костицький.
За його словами, кількість алкоголіків у нашій країні становить один мільйон, із них понад 120 тисяч - діти. "Причому це лише верхівка айсберга, наркологи стверджують, що ці цифри потрібно помножити щонайменше уп'ятеро, аби побачити реальну картину", - зазначив глава НЕК.
Поголовне захоплення пивом призвело до того, що проблеми з алкоголем виникають уже в 14-15 річному віці, наголосив В.Костицький. Заручниками "малих градусів" сьогодні стало 25% мешканців великих та малих міст. "І це далеко не представники "соціального дна" - у числі залежних від пива немало благополучних та цілком успішних молодих людей", - сказав він.
Учасники засідання ознайомилися із результатами досліджень стану реклами пива у ЗМІ. Доволі дискусійним виявилося питання щодо впливу рекламних повідомлень на поведінку та духовні цінності молоді в Україні. Окремим пунктом порядку денного було узгодження дій НЕК і представників громадських організацій щодо формування здорового способу життя серед молоді та недопущення пропаганди вживання алкогольних напоїв.
Як зазначалося на засіданні, НЕК підготовлені зміни до проекту закону "Про захист суспільної моралі". Новий законопроект, на відміну від чинної його редакції, зорієнтований на протидію поширенню в інформаційному просторі продукції, що завдає шкоди суспільній моралі.
За результатами роботи "круглого столу" затверджено текст відкритого звернення його учасників до Президента України, Верховної Ради та Кабінету Міністрів, в якому наголошується на необхідності невідкладно розробити та впровадити законодавчі та інші механізми, які б обмежили можливості рекламувати споживання алкоголю, пива і тютюну, заборонили б у публічних місцях вживання алкоголю, у тому числі пива і слабоалкогольних напоїв, а також тютюнопаління.