субота, 10 жовтня 2009 р.

Відмова від бренда "Шампанське" буде нелегкою для вітчизняних виноробів

СЕЛ. НОВИЙ СВІТ, (АРК), 10 жовтня. /Сергій Павлів - УКРІНФОРМ/. Відмова від бренда "Шампанське" буде нелегкою для вітчизняних виноробів. Про це в ході Другого міжнародного конкурсу ігристих вин, який проходить цими днями в кримському селищі Новий Світ, заявив начальник відділу розвитку садівництва, виноградарства і вина Міністерства аграрної політики України Михайло Агафонов, повідомляє кореспондент УКРІНФОРМу.
"Це дуже тонке делікатне і непросте питання. Ми не просто погоджуємося з тими вимогами, які висуває нам міжнародне співтовариство, а й висуваємо свої умови", - зазначив він.
За словами М. Агафонова, якщо зараз буде знято логотип "Шампанське", то вітчизняні підприємства зазнають значних збитків. Тому українська сторона порушує питання про компенсацію тих цінових показників, які були закладені в цей бренд.
Крім того, підкреслив М. Агафонов, для відмови від "Шампанського" необхідний солідний перехідний і адаптаційний період, щоб споживач звик до нових назв.
"Вийде плутанина, якщо ми різко знімемо з ринку найменування "Шампанське" і замінимо його "Ігристим". Ми ж просто заплутаємо покупця, при цьому є реальна загроза значному падінню обсягів виробництва і реалізації", - сказав він.
Водночас, вважає М. Агафонов, для внутрішнього ринку цю назву можна зберегти.
"Ми наводимо нашим візаві приклади використання, зокрема, випуску в США "Каліфорнійського шампанського". Ті ж французи побудували в Аргентині завод з виробництва ігристих вин і називають цю продукцію шампанським. Це також аргументи на нашу користь", - зазначив начальник відділу розвитку садівництва, виноградарства і вина МінАПК.
За його словами, нині назва "шампанське" набула швидше технологічного ніж географічного значення. Мова йде про таке поняття і процес, як "шампанізація".
"Ми, звичайно, поважаємо прийняті Євросоюзом рішення в цьому відношенні, але виступаємо на захист інтересів, передусім, вітчизняного виробника", - сказав М. Агафонов.
Торкаючись питання про якісні виноматеріали для заводів, що вироблять ігристі вина в Україні, він зазначив, що для цього, насамперед, необхідно реконструювати саму сировинну зону.
У цьому плані, з моменту запровадження однопроцентного збору на компенсацію затрат, пов'язаних з висадкою багаторічних насаджень, запроваджених дев'ять років тому, в цілому в Україні вдалося забезпечити висадку близько 40 тис. га виноградників, класичними європейськими сортами за новою технологією.
Вони вже зараз, за словами М. Агафонова, починають вступати в час плодоносіння і, як очікується, саме ці виноградники забезпечать якісне збільшення вироблення шампанських виноматеріалів.