четвер, 13 травня 2010 р.

Пілотам літака президента Польщі не вистачило п'яти секунд для порятунку пасажирів - "Дзеннік Газета Правна"

ВАРШАВА, 13 травня. (Юрій Банахевич - УКРІНФОРМ). Для порятунку хоча б частини людей із літака президента Польщі, який 10 квітня розбився під Смоленськом, не вистачило п'яти секунд. Такі висновки зроблені після розшифрування в технічному Інституті Повітряних сил РП третьої "чорної скриньки" (ATM-QAR), яка була встановлена поляками на борту судна, передає власний кореспондент УКРІНФОРМу з посиланням на видання "Дзеннік Газета Правна".
Часопис зазначає, що основний пілот Аркадіуш Протасюк, коли зрозумів, що відстань від землі занадто мала, намагався різко підняти літак. Згідно з даними "чорної скриньки", у цю мить двигуни Ту-154 працювали на 60% своїх потужностей, і для досягнення максимального показника потрібно було ще близько 10 секунд. Коли лайнер пролітав над автодорогою, йому необхідно було лише п'ять секунд, тобто 400 метрів, щоб перейти з фази приземлення у фазу набирання висоти, йдеться у статті.
При цьому зазначається, що А.Протасюк, ймовірно, не планував набирати висоту, а лише зробити маневр, що дало б змогу здійснити жорстку посадку поза аеродромом і врятувати хоча б частину пасажирів. Однак пілот не встиг цього зробити, оскільки літак лівим крилом зачепив верхівку дерева, що згодом призвело до втрати судном рівноваги, його обертання навколо своєї осі і падіння догори дном, констатує "Дзеннік Газета Правна".
Водночас, як інформує видання, дані з польського реєстратора не дають відповіді на запитання: чому пілоти, попри вкрай несприятливі метеоумови, усе-таки вирішили приземлятись у Смоленську? За інформацією газети, польські прокурори щодо цього мають дві гіпотези: наявність проблем із забезпеченням посадки на запасних аеродромах чи помилка наземного персоналу аеродрому "Смоленськ-Північний". Згідно з першою, попри попередню інформацію про готовність запасних аеропортів у Мінську і Вітебську прийняти літак Лєха Качинського, виявилося, що Бюро охорони уряду (BOR) РП не вивчало питання забезпечення можливої посадки президентського літака на цих летовищах.
За другою гіпотезою, помилки могли припуститися наземні служби контролю російського аеродрому, надаючи неточну інформацію про атмосферний тиск на поверхні землі, що є одним з основних параметрів, яким керується екіпаж при здійсненні посадки. Польська прокуратура не виключає також і того, що контролери повітряного руху на аеродромі у Смоленську могли надати пілотам помилкову інформацію про відстань і висоту літака щодо злітно-посадкової смуги. Польська комісія з розслідування причин катастрофи в цьому контексті зазначає, що пілоти під правильним кутом заходили на посадку, і якби судно летіло трохи вище, їм без проблем вдалося б посадити літак.
Водночас газета підкреслює, що все це лише гіпотези, а правда стане відомою тоді, коли російська сторона оприлюднить дані двох інших "чорних скриньок".