вівторок, 9 вересня 2008 р.

Переможець Паралімпіади-2008 харків'янин Максим Веракса побив світовий рекорд

ПЕКІН, 9 вересня. (Ольга Танасійчук - УКРІНФОРМ). Харківський плавець Максим Веракса, який здобув для національної збірної України друге "золото" на 100-метрівці брасом, не просто став чемпіоном Ігор-2008, але побив попередній паралімпійський і світовий рекорди у своєму класі (SB12). Причому зробив це протягом дня аж двічі - вранці у кваліфікаційному запливі, показавши результат 1.08,55 сек., а увечері у фіналі покращивши його до 1.07,46 сек.
"Чесно кажучи, не думав, що пропливу так швидко. І у кваліфікації, і у фіналі побив світовий рекорд", - поділився переможець враженнями з кореспондентом УКРІНФОРМу. Тим більше, що брас - новий стиль для Максима: "Свої перші у житті 100 метрів я проплив минулого літа", - говорить він. Але тренери вирішили ризикнути і не помилилися.
"Я дуже серйозно готувався і морально, і фізично. Усередині була мета - медаль. На останніх метрах руки, ноги "відстібалися"... Але я зчепив зуби і фінішував", - згадує плавець. За його словами, останній рік підготовки до Паралімпіади, "Іграм, які є еталоном для будь-якого спортсмена", був дуже важким, особливо завершальні збори. "Але недаремно ми сиділи на зборах. Все окупається і забувається вмить, коли на грудях висить золота медаль", - посміхається Максим.
Максима на нинішній Паралімпіаді ще чекають старти у запливі на 200 м, а також 100 м і 50 м вільним стилем. Особисто спортсменові більш за все подобається коротка дистанція: "50 метрів - це красиво, швидко, видно всю вибухову силу спортсмена, його реакцію. Тут важливий кожен момент - на старті трохи затримався, десь забарився - це долі секунди, все впливає на результат. Але 100-метрівка теж красиво виглядає".
Плаванням Максим, який відсвяткував у серпні своє 24-річчя, займається... більш як 20 років. "Я вдячний своєму татові, який у три роки привів мене в басейн і кинув у воду. З цього все почалося". Батько був тренером сина перші 5 років. У паралімпійський спорт Максим прийшов два роки тому (все більше давали про себе знати проблеми із зором, у Максима атрофія зорового нерва) і "потихеньку почав тут себе знаходити". Втім, скромність атлета зайва: за ці два роки спортсмен встиг стати чотириразовим чемпіоном світу 2006 року в ПАР і також чотири рази переміг на міжнародних стартах у Чехії в 2007 році.
У вільний час Веракса спілкується з друзями, хоча часу у нього майже немає - плавання щодня. "Плавання - моє довічне хобі", - говорить він.
Найголовнішою ж людиною для Максима є мама. "Вона для мене - все. Вона весь свій час, всі сили віддає мені. Їй я присвячую свою перемогу".

На фото: Максим Веракса - чемпіон Паралімпіади в Пекіні
у плаванні на дистанції 100 метрів брасом
у класі SВ12 (атлети з вадами зору)

Немає коментарів:

Дописати коментар

Коментувати: